značkový chiptuning

zvýšení výkonu - snížení spotřeby - chip tuning

Průvodce chiptuningem Co je chip-tuning
Před chiptuningem
Zvýšení výkonu - chiptuning
Double chip tuning
Po chiptuningu
Desatero Chiptuningu
Pravdy a mýty o chiptuningu
FAQ






Podle typu řídící jednotky je několik způsobů, jak lze data změnit.

1. flashování

Novější typy řídídích jednotek mají pamět, kterou je možné přepisovat. V takovém případě většinou není potřeba řídící jednotku demontovat ven z vozidla a úprava probíhá pouze přes diagnostickou zásuvku, tzv. flasherem. Tento postup má samozřejmě mnoho výhod. Předně je to zkrácení doby úpravy, hlavně však minimální riziko. Vaše současné nastavení je načteno z řídící jednotky do počítače. Po provedení individuální úpravy vašeho nastavení softwaru je následně upravený software nahrán zpět do vozidla.

Stejný způsob využívají i samotné automobilky při aktualizaci softwaru v případech, kdy je to nezbytně nutné, např. při zjištění výrobní vady.

2. výměna chipu

U starších typů jednotek není možné použít původní paměťový modul, který se v řídící jednotce nachází. Zabraňuje tomu fakt, že chip je nepřepisovatelný a nelze v něm proto data změnit. V takovém případě je nutné chip z řídící jednotky vyndat ven, provést jeho načtení a upravený software nahrát do jiného, nového chipu. Původní chip přitom vždy zůstává nepoškozený a je možné ho kdykoli v budoucnu vrátit zpět do řídící jednotky. V takovém případě od nás zákazník vždy dostane původní chip, který si uschová.

3. nové generace řídících jednotek

U nejmodernějších řídících jednotek se stále častěji objevují případy, kde je programování pomocí flasheru výrobcem zněmožněno. V takových případech přichází na řadu speciální, konstrukčně velmi složité a přesné zařízení, které umožňuje programovat přímo v řídící jednotce nové generace. Jakýkoli jiný způsob osvedčený např. u předchozích generací jednotek, by v tomto případě znamenal nenávratné poškození jednotky, protože jsou paměti jednotky vzájemně provázané.

4. dvojitý chip

Zajímavostí v oblasti chiptuningu je nahrání dvou různých výkonů do jednoho vozu. Pouhým stisknutím tlačítka můžete kdykoli za provozu přepnout na druhý program ve vaší řídící jednotce a tím si vybírat, jestli chcete právě jet na původní originální program nebo na upravený program s vyšším výkonem (popř. přepínat mezi dvěma různě upravenými tuning programy). Toto zařízení je možné použít pouze u vybraných řídících jednotek EDC15. Více informací o této možnost zde.

Počet programovacích pokusů - ztráta záruky?

U vozidel koncernu VW (včetně Škoda, Audi, Seat) se zaznamenává počet programovacích pokusů. Díky špičkovému vybavení při úpravě vozidla automaticky zdarma nastavujeme počet programovacích pokusů zpět na 0 pokusů (cena úpravy tento úkon zahrnuje), tak aby v případě uplatňování záruky u vozidla při jakékoli události, nemohly být ze strany prodejce namítány výmluvy, že je auto chipované a podobně. Protože víme, že většina úpravců takové možnosti nemá, nabízíme i vymazání počtu pokusů programování i v případě, kdy jsme my sami úpravu neprováděli. Tento úkon je však již zpoplatněn.

Úprava software

Ve všech případech je však nejdůležitější samotná úprava softwaru. V tom spolupracujeme s renomovanou zahraniční firmou, která má v oblasti chiptuningu mnohaleté zkušenosti a díky svému dlouhodobému působení v tomto odvětví také stovky spokojených zákazníků. Software je vždy upravován z původních dat získaných z řídící jednotky.

Veškerá data zálohujeme a v případě potřeby je kdykoli možné váš původní software za nízký administrativní poplatek nahrát zpět do vozidla.

Důrazně varujeme před úpravci, kteří provádějí změnu softwaru např. jen podle typu motoru a používají stále stejný úpravený software. Stejný typ motoru může obsahovat více typů softwaru a řídících jednotek a nahrání jiné verze může způsobit jeho poškození (pokud automobil vůbec nastartuje, může nadměrně kouřit, jízda není plynulá, v lepším případě vám např. přestane fungovat klimatizace atd.) Pro představu, např. jen pro Škoda Octavia s motorem 1.9 TDI o max. výkonu 66kW existuje 8 typů řídících jednotek!





Partneři: E-Chiptuning.cz | PowerTEC - značkový chiptuning | Filtry | Chiptuning SK | Měření výkonu a chiptuning |

Alfa Romeo | Audi | BMW | Citroen | Fiat | Ford | Hyundai | Kia | Mazda | Mercedes | Mitsubishi | Nissan | Opel | Peugeot | Renault | Seat | Subaru | Škoda | VW |



DPF filtry | DPF oprava | DPF renovace | Oprava filtru DPF | Regenerace DPF | Renovace a odstranení DPF | Reseni na DPF |